ZDJĘCIA NA STRONY

Visual content to skuteczny zabójca nudy. Grzechu, którego Internet nie wybacza. Pamiętaj: zaledwie 10 pierwszych sekund decyduje o tym, czy użytkownik pozostanie na stronie. 10 sekund. To tyle, ile zajmuje przeczytanie 250 znaków. 3 linijek tekstu.

Koniec. Wraz z końcem akapitu (250 znaków ze spacjami), skończył się nasz czas, 10 sekund minęło. Czy można było zrobić więcej? Tak. Zamiast tyle mówić, należało w tym czasie coś pokazać. Na przykład dobre zdjęcie. Skąd wziąć dobre i oryginalne zdjęcia na strony internetowe?
 
 

 

Zdjęcia na strony – visual content is king

Dawka bodźców zmysłowych oraz twardych danych przetwarzanych w ciągu 24 godzin przez mózg współczesnego odbiorcy, przewyższa ilość informacji, które 100 lat temu przeciętny mieszkaniec naszego globu przyswajał na przestrzeni całego życia. Globalizacja wymiany myśli, rozwój technologii informacyjnych, redefinicja filozofii komunikacji – to wszystko sprawia, że umysł ludzki zmuszony jest pracować w trybie nieustannej selekcji. Dlatego tak istotny jest czas niezbędny do przyswojenia treści.

Percepcja dobrze skrojonego i osadzonego w kontekście kulturowym obrazu zajmuje ułamek sekundy. Tyle, ile ogarnięcie wzrokiem jednego wyrazu średniej długości. Znacznie silniejszy jest też ładunek emocjonalny, który zawiera w sobie zdjęcie lub grafika. A emocje to zaangażowanie – pierwszy krok w budowie trwałej relacji. Zatem traktowane obrazu w kategoriach jedynie wypełniacza to błąd niewybaczalny. Obraz stał się pełnowartościowym elementem stanowiącym o wartości każdej strony internetowej i każdego wydawnictwa drukowanego. Dlatego współczesny marketing z lubością parafrazuje Billa Gatesa, jednym głosem mówiąc: visual content is king.

Skąd wziąć zdjęcia na strony?


 
 
Pod pojęciem visual content rozumiemy całokształt elementów graficznych i audiowizualnych, które znajdują się na stronie. Wymienić wśród nich można między innymi fotografię, grafikę, infografikę, materiał filmowy. Dobry visual content:

  • Przyspiesza i ułatwia percepcję strony
  • Zwiększa ładunek emocjonalny przekazu
  • Stymuluje zaangażowanie odbiorcy

 
Visual content jest skuteczny, jeśli trafnie odwołuje się do schematów poznawczych, jest czytelny i prosty w odbiorze, a zarazem atrakcyjny dla oka i budzący emocje. Zawartość wizualna strony powinna też odnosić się w sposób merytoryczny do istoty przekazu. Nie bez znaczenia jest również oryginalność. Dobierając zdjęcia na strony internetowe, można wprawdzie skorzystać ze fotografii stockowych, implikuje to jednak znaczne ryzyko powielenia obrazów wykorzystanych na dziesiątkach innych stron. Także u bezpośredniej konkurencji. Dlatego warto zadbać o własny content.

Zdjęcia na strony:
produktowe, ilustracyjne, reklamowe


 
 
Moc pełnoklatkowej fotografii z zastosowaniem stałoogniskowych obiektywów o najwyższych parametrach rozdzielczości (do 49,7 lpmm) i światła (f/1,4). Pełne pasji i twórczego zaangażowania podejście do każdego kadru… Wiemy, że dobre zdjęcie może znaczyć więcej niż tysiąc słów, a najlepszy nawet tekst z trudem broni się bez wizualnego wsparcia. Wykonujemy zdjęcia produktowe, reklamowe, ilustracyjne, wizerunkowe oraz do wykorzystania w mediach drukowanych i cyfrowych, a także publikacjach typu custom publishing.

Edycja zdjęć na strony internetowe i do druku


 
 
Ciepły efekt Vintage, mroczne tony B&W, zimny blask stali i szkła… Profesjonalna edycja zdjęć w programie Adobe Lightroom, z wykorzystaniem autorskich presetów w wybranym stylu, nadaje fotografiom wyjątkowego i jednolitego charakteru. Pracujemy na plikach RAW (NEF, ARW). Proces postprodukcji zdjęć obejmuje takie parametry, jak balans bieli, ekspozycja, krzywa tonalna, ostrość, kontrast, intensywność, odcień, saturacja, winietowanie, ziarno i wiele innych. Uzupełnieniem edycji jest miejscowy retusz niedoskonałości.
 
 
Zobacz zdjęcia
 

Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na pliki cookies Więcej informacji

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Ciasteczka pozwalają nam dostosować witrynę do Twoich potrzeb. Pozostając na stronie wytworniatekstu.pl, wyrażasz zgodę na zapis lub odczyt tych plików w celach statystycznych, reklamowych lub poprawiających funkcjonalność strony. Nie zbieramy poprzez pliki cookies żadnych informacji o użytkownikach. Pamiętaj, że nie musisz wyrażać zgody na umieszczanie plików cookies na Twoim komputerze. Możesz także w każdej chwili wyłączyć opcję przyjmowania plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Nie powinno to spowodować utrudnień w korzystaniu ze strony wytworniatekstu.pl.

Zamknij