REKLAMA NATYWNA

Reklama natywna niezauważalnie wtapia się w tło. Bezwstydnie czerpiąc ze środowiska będącego jej nośnikiem, w pełni się do niego adaptuje. Nie rzuca się w oczy i nie odrzuca. Nie kusi też i nie obiecuje, a przynajmniej tak się wydaje. Właśnie dlatego jest zabójczo skuteczna.

• Blisko 50 procent tradycyjnych reklam w Internecie jest blokowanych za pomocą wtyczek adblock. Reklama natywna na wszelkie blokady wykazuje całkowitą niewrażliwość.

• Klikalność reklam wyświetlanych na stronach mierzy się w dziesiątych częściach procenta, przy czym więcej niż połowa wejść jest przypadkowa. Reklama natywna nie wzbudza podejrzeń i dlatego zostanie przeczytana.

• Tradycyjny artykuł sponsorowany jest nachalny i mało ciekawy, dlatego tak często pozostaje jedynie stroną tekstu, którego większość z nas nigdy nie przeczyta. Reklama natywna ciekawi, angażuje, buduje więź oraz intencję zakupową.

Co to jest reklama natywna?

Odwołując się do słownikowej definicji, pojęcie „natywny” oznacza w języku polskim „taki, jak w warunkach naturalnych”. Czym jest zatem reklama natywna? To taka forma perswazji, która w sposób niezauważalny wtapia się w środowisko będące jej nośnikiem, zarówno w sensie wizualnym, jak i merytorycznym. Reklamę natywną umiejętnie osadza się w formach do złudzenia przypominających teksty dziennikarskie, eksperckie, blogowe oraz wszelkiego rodzaju naturalny content wypełniający strony internetowe. Wszystkie teksty reklamy natywnej zawierają ukierunkowany przekaz, w żadnej mierze nie on jednak agresywny czy jawnie pro-sprzedażowy. W ten sposób działania perswazyjne pozostają dla odbiorcy nieidentyfikowalne.

Dlaczego warto inwestować w reklamę natywną

Badania wskazują, iż na tle innych form perswazji, reklama natywna wyjątkowo efektywnie buduje zaufanie, zaangażowanie oraz intencję zakupową. Uchodzi za celną odpowiedź na postępujące zmiany stylu życia i konsumpcji, spadające zaufanie do przekazów reklamowych i marketingowych, zjawisko ślepoty banerowej oraz powszechne wykorzystanie ad blockerów. Teksty sponsorowane nudzą, tradycyjna reklama internetowa budzi irytację, a klikalność w banery mierzona jest w dziesiątych częściach procenta. Będąca dla nich alternatywą, reklama natywna wygrywa, bo oferuje wartościową, interesującą i angażującą treść. A także złudzenie wiarygodności – na rynku reklamy towar dalece deficytowy.

Czym reklama natywna różni się od tekstu sponsorowanego

Język reklamy natywnej z klasycznym językiem perswazji ma niewiele wspólnego. Reklama natywna z jawnym lekceważeniem podchodzi też do firmowej nomenklatury i tytulatury, stanowiąc w tym aspekcie całkowite przeciwieństwo tekstu sponsorowanego.
Wysokiej jakości produkt, misja organizacji, społeczna odpowiedzialność biznesu, a wszystko to podane w najlepszym korporacyjnym sosie, gdzie firma jest Spółką i to przez duże „S”, a szef – Prezesem Zarządu. To wszystko znajdziesz w klasycznym tekście sponsorowanym. Właśnie dlatego – taka jest brutalna rzeczywistość – tekstów sponsorowanych nie czyta nikt (albo prawie nikt). Na drugim biegunie znajduje się reklama natywna. Samo życie.

Jak zbudowany jest tekst reklamy natywnej


 
W dobrze skonstruowanym tekście reklamy natywnej, przekaz perswazyjny znajduje się między wierszami. W zależności od przyjętej koncepcji, stanowi jedynie określony procent treści, niekiedy znikomy. Możliwe jest, że w tekście w ogóle nie zostanie użyta nazwa promowanego produktu czy marki. W określonych przypadkach za wystarczający cel uznaje się wzbudzenie w odbiorcy ciekawości, stanowiącej motor do dalszych samodzielnych poszukiwań. Reklama natywna nie unika kontrowersji. Umiejętnie operując cieniem, buduje zaufanie. Tekst o przewagach nowatorskiego rozwiązania na rynku nie jest peanem na cześć jego twórcy, ani nawet samego produktu. Pamiętajmy, że właściwie ukierunkowując wątpliwości odbiorcy, inwestujemy w wiarygodność. Reklama natywna to nieustanne stąpanie po cienkiej linii. To gra wyłącznie dla doświadczonych zawodników.

Jak piszemy teksty do reklamy?

WYTWÓRNIA TEKSTU tworzy treści oparte na mechanizmach reklamy natywnej, z użyciem pełnej palety środków stosowanych do konstrukcji tradycyjnych materiałów dziennikarskich i content marketingowych. Przygotowujemy:

Teksty do wydawnictw papierowych oraz internetowych serwisów informacyjnych

Teksty na platformy contentowe (blogi, poradniki, bazy wiedzy, artykuły produktowe etc.)

Ze swobodą dostosowujemy treści do formatów redakcyjnych, kontekstu i konwencji. Poruszamy się w szerokim zakresie tematycznym (ekonomia, budownictwo, architektura, prawo, medycyna, psychologia, polityka, technologie i wiele innych). Na potencjał WYTWÓRNI TEKSTU składa się blisko 20 lat doświadczenia w mediach (prasa, internet, telewizja) oraz content marketingu (SEO copywriting). Na koncie mamy tysiące opublikowanych tekstów, stałe miejsce na pierwszych stronach gazet, miliony odsłon w Internecie, czołowe miejsca w TOP10 Google.
 
 
 

Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na pliki cookies Więcej informacji

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Ciasteczka pozwalają nam dostosować witrynę do Twoich potrzeb. Pozostając na stronie wytworniatekstu.pl, wyrażasz zgodę na zapis lub odczyt tych plików w celach statystycznych, reklamowych lub poprawiających funkcjonalność strony. Nie zbieramy poprzez pliki cookies żadnych informacji o użytkownikach. Pamiętaj, że nie musisz wyrażać zgody na umieszczanie plików cookies na Twoim komputerze. Możesz także w każdej chwili wyłączyć opcję przyjmowania plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Nie powinno to spowodować utrudnień w korzystaniu ze strony wytworniatekstu.pl.

Zamknij